Arnold: Határ a csillagos ég a United számára

A Manchester United kereskedelmi igazgatója, Richard Arnold szerint a klub pénzügyileg még a jelenlegi eredményeknél is többre lehet képes, köszönhetõen világszerte egyedülálló szurkolótáborának.


Arnold a felelõse a klub elmúlt években rekordot rekordra halmozó földrajzi specifikus szponzorációs szerzõdéseinek nyélbe ütéséért, amelyekkel egyedülálló módon elsõ klubként tudták elérni a 100 millió fontos kereskedelmi bevételi álomhatárt.

 

A következõ évben pedig ez a szám még nagyobb növekedésnek indulhat.

 

Tizenkét hónappal ezelõtt a Manchester United egy 40 millió fontos, négy évre szóló edzõmezekre vonatkozó szponzori szerzõdést kötött a DHL-lel, amelyre korábban még nem volt példa a futballvilág történelmében, majd a múlt hónapban egy 2014-tõl életbe lévõ, hét évre több mint 357 millió fontos mezszponzori megállapodást kötöttek az amerikai Chevrolet autógyárral.

 

Ezek mellett számos kisebb partnerrel rendelkezik a klub, akik vagy egyes országokban, vagy pedig bizonyos termékeket értékesítenek - közülük a legutóbbi a sportfogadási nagyágyú, a bwin - és ezek a szponzorok összességében nem kevés pénzt fizetnek azért, hogy az Old Traffordon partnerként tüntesse fel õket az angol futball legsikeresebb klubcsapata.

 

Egyértelmû, hogy ezen bevételek maximalizálása része volt annak a nagy tervnek, amelyet a Glazer család 2005-ös hatalomátvételekor indított el.

 

Az Arsenal ügyvezetõ-igazgatója, Ivan Gazidis korábban már kifejtette elismerését azt illetõen, ahogy a Unitednél mûködnek ezek a dolgok. Azonban Richard Arnold szavai alapján egyértelmû, hogy a jelenlegi helyzet még csak a kezdet.

 

 

"Mi még mindig egy viszonylag új csapat vagyunk" - kezdte Arnold, utalva a klub pár évvel ezelõtt életre hívott kereskedelmi csapatára.

 

"Már három-négy éve dolgozunk ezeken az ügyeken, és nemrég nyitottunk egy új irodát Hong Kongban is. Nagyon jó forgalmi eredményeink vannak a mobil, és a new media területén is. 27 millió követõnk van a Facebookon."

 

"De számos területen még csak most kezdünk el dolgozni, és még nagyon gyerekcipõben járunk. Még rengeteg munka áll elõttünk azért, hogy biztosan ki tudja aknázni azokat a lehetõségeket, amelyek a klubban rejlenek."

 

Természetesen vannak olyanok, fõleg akik ellenzik a Glazer család tulajdonosságát, akik úgy érzik, hogy ez a hozzáállás csak a Manchester United státuszát, mint futball klub. Azonban egyértelmûen úgy tûnik, hogy a klub kereskedelmi lehetõségei folyamatosan tágulnak, és a világ legnagyobb klubjai között egy, a legnagyobb szurkolói bázissal rendelkezõ csapatnak ezt ki is kell használnia.

 

Az év korábbi részében ugyanis Richard Arnold nyilvánosságra hozott egy olyan adatot, miszerint a klubnak 659 millió fõs szurkolótábora van világszerte, amely információt azonnal szkeptikusan fogadott sok, hosszú éve a klub mellett álló - és még több helyi - szurkoló.

 

Azonban az olyan cégek, mint a bwin esetében ezek a számok pontosan megmagyarázzák, hogy a Real Madrid mezszponzoraként miért akartak kapcsolatba kerülni a Manchester Uniteddel, és miért kezelik teljesen máshogy ezt az ügyletet.

 

 

"A Manchester United a világ egyik legnagyobb sportmárkája, és nem csak a futballról beszélek" - mondta a bwin társügyvezetõ-igazgatója, Norbert Teufelberger.

 

"Szurkolóik számát tekintve a Manchester United a legnagyobb. Ez egyértelmûen le van írva a hivatalos közleményükben - több mint 650 millió szurkoló. A Real Madridnak 300 millió van. Van különbség a két szám között, különösen ami az ázsiai piacon való jelenlétet illeti."

 

Azt nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy Arnold és kereskedelmi csapata azért dolgozik, hogy a Glazer család iránt érzett szurkolói harag szépen lassan elmúljon. Mindezt pedig igen jól teszik, Arnold szerint pedig a klub hosszú távú jövõje fényes, sikerei pedig fenntarthatóak.

 

"Bárki, akinek egy kis tudás is rendelkezésére áll ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, láthatja, hogy a Manchester Unitednél micsoda üzleti politika folyik" - tette hozzá.

 

"Az az üzleti modell, amelyet követünk, biztosítja, hogy sikeresek tudunk maradni a pályán kívül is, ezáltal pedig a világ legnagyszerûbb sztárjátékosaiba invesztálhatunk. Ennek bizonyított a sikeressége. Nagyon fontos számunkra, hogy biztosítsuk a két dolog egészséges egyensúlyát."

 

 

 


TEAMtalk

Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!



Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!

Hozzászólások

Támogatás

Támogasd adományoddal
a ManUtdFanatics.hu működését!