Csökkenõ árbevétel a Unitednél
A Manchester United kereskedelmi bevételeinek rohamos növekedése segített enyhíteni az nemrég véget ért szezonbeli meccsnapi-, illetve médiabevételek csökkenését.
A Manchester United üzleti évének harmadik, március 31-el záródó negyedévében 4.4 millió fonttal csökkent a klub árbevétele, ugyanis a 2011 hasonló idõszakában elért 75.2 millió fontos eredményhez képest idén csak 70.8 millió fontnyi összeg folyt be a klub számlájára, ám ez az összeg sokkal kisebb is lehetett volna, ha a megnövekedett szponzori bevételek nem rúgtak volna 3.5 millió fontra.
A kereskedelmi ügyletek segítettek abban, hogy a United szignifikáns bevételnövekedést érjen el az egész szezont figyelembe véve - ugyanis a kilenc hónapos periódus során a bevételek 245.8 millió fontra rúgtak, szemben az elõzõ év ugyanilyen periódusával, amikor csak 231.6 milló font volt ez az összeg.
Ezzel együtt a bérek szintje is emelkedést mutat, amely 2011-hez viszonyva 9.9%-os változás.
"A növekedés nagy részben a játékosok díjazásában beálló emelkedéssel van összefüggésben, amely élén az új játékosok vásárlása, és a jövõbeli szerzõdésekkel kapcsolatos tárgyalások állnak, de ide vehetjük még a szponzori és kereskedelmi feladatok ellátásával foglalkozó részleg kibõvítésével járó megnövekedett költségeket is" - áll a United negyedéves pénzügyi jelentésében.
A jelentés megerõsíti, hogy az UEFA Bajnokok Ligája csoportkörébõl, illetve az FA kupa negyedik fordulójából való kiesés igen negatív hatással volt a csapat harmadik pénzügyi negyedéves meccsnapi-, illetve médiabevételeire.
"A médiabevételekre hatással volt az UEFA Bajnokok Ligájából való kiesésünk, amely értelmében a nyolcaddöntõk küzdelmeiben már nem vehettünk részt, míg az ezt követõ részvételünk az UEFA Európa-ligában egy mérkõzésre lebontva sokkal kevesebb bevételt generált, mintha a BL-ben szerepeltünk volna. Emellett kevesebb bevételünk származott az FA kupa sorozatából is a 2011/2012-es szezonban a negyedik körben való kiesésünk miatt, szemben azzal, hogy a 2010/2011-es idényben az elõdöntõig jutottunk."
Az érintett három hónapos periódusban a Vörös Ördögök médiabevételében 3.8 millió fontos csökkenés állt be, amely 16.9 millió fontos bevételt jelent számukra, a meccsnapi bevételek 4.1 millió fonttal 26.6 millió fontra csökkentek, azonban jó hír, hogy a kereskedelmi bevételek viszont 3.5 millió fonttal 27.3 millió fontra nõttek.
A növekedésben szerepet játszott, hogy a nagyobb hányadban részesül a Nikeval kötött szponzorációs megállapodás bevételeibõl, illetve a DHL-lel kötött mezszponzori szerzõdés, illetve egyéb szponzori szerzõdések.
Tovább a jelentés felfedi, hogy a United 71 millió fontot költött kamatok kifizetésére - amely a Glazer család adóssága miatt keletkezett - és az elmúlt kilenc hónap során több kötvényt is visszavásároltak.
Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!
Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!