Manchester United 2016 második negyedév jelentés
Február 11-én megjelentették a 2016-os üzleti év Q2 okt-nov-dec eredményeket, ezzel ismert a félidei állás.
A meccsnapi bevétel fél millióval kevesebb, 2014 utolsó három hónapjára kettõvel több Premier League meccs jutott és volt egy válogatott meccs is az Old Traffordon, most volt két Bajnokok Ligája és egy Ligakupa meccs, így hasonló a bevétel. A média bevétel 9 millióval több a BL közvetítés révén. A kereskedelmi bevétel közel 20 millióval növekedett fõleg a Nike-Adidas váltás miatt. Ez a 66 millió font és 71 millió Q1 során nagyon erõs adat, félévnél tehát 137 milliós kereskedelmi bevétel. Ez több Deloitte Top 10 klub egész évi szponzori bevételénél is több. Amilyen gyenge volt ez a három hónap a pályán, olyan sikeres üzletileg. A növekedés miatt idén mindegyik negyedév rekordnak számít.
A bérek 7 millióval emelkedtek a negyedév során, hiszen újra fizetni kellett a Bajnokok Ligája bónuszokat és fizetésemelés is történt pl. De Gea esetében az új szerzõdésével. Az idei lenne úgymond a normál adat, hiszen a United tavalyi hiányzása a BL-bõl nem megszokott dolog. A fizetés-bevétel mutató Q2 során 42%, félévet nézve 45% ez 5%-kal jobb tavalyhoz képest az új bevételi szint fényében. Hiába keresnek egyre többet a játékosok, mûködés szempontjából racionális a kiadási oldal ezen része évek óta. (70% az UEFA ajánlás) Az egyéb mûködési költségek is több mint 7 millióval emelkedtek, hiszen tavalyhoz képest két Bajnokok Ligája meccset is kellett rendezni, valamint a Nike szerzõdéssel ellentétben az Adidas üzlet során a Megastore üzemeltetése ismét a klub feladata. A két nem készpénzes tétel közül az értékcsökkenés hasonló összegû, a játékosok regisztrációjának amortizációja pedig 20%-kal csökkent. Hiába érkezett Martial mint drága igazolás, közben kikerült a könyvelésbõl Van Persie és Di Maria is. Kivételes költség nem volt, így a teljes mûködési kiadás 102 millió font volt. Az EBITDA (kamat, adó, értékcsökkenés és amortizáció elõtti eredmény) 56 millió font, féléves szinten majdnem 100 millió. Érdekességként ez több mint a klub 2012-es egész évi eredménye. A nettó pénzügyi költség csökkent köszönhetõen a 2015 júniusi adósság refinanszírozásnak. Az adózás elõtti profit 28 millió a negyedévben, a módosított pedig 18 millió. Készpénzzel is jól áll a klub, 121 millió font 2015 végén. (ebbõl kb. 45 millió font a nyári új hitel eredménye)
Kilátások a teljes üzleti évre: a bevételt továbbra is 500-510 millió font közé várják, viszont Q1-hez képest a várható EBITDA eredményen módosítottak felfele 3 millióval. 165-175 millió helyett 178-188 millió az új cél. A módosítás sajnos egyszerû oka, hogy a Q1 jelentés óta a csapat kiesett a Bajnokok Ligájából így már tudni nem kell fizetni a bónuszokat a játékosoknak. És sajnos ismét az lesz a kérdés tavasszal, lehet-e számolni jövõre a BL bevétellel, vagy megint kiesik egy szezon.
Ahogy a Q1 beszámoló során bejelentették az osztalékfizetést, a cash flow tételek közé már bekerült ez is. Részvényenkénti 0,045 dolláros szinten majdnem 5 millió font osztalék került kifizetésre október 15-én. A következõ osztalékot március 10-én kapják meg a részvényesek.
Cash flow
Konferenciahívás és egyéb hírek
Woodward az üzleti eredményeket így foglalta össze: "A pályán kívüli erõs eredményeink segítenek a legfõbb célunk elérésében, hogy a pályán is sikeres legyen a klub. Tovább folytatják a befektetést a csapatba és az akadémiába." Az akadémia átvilágítása elkészült, a közeljövõben bejelentés várható a változásokról, kiemelt téma mindig is az utánpótlás. McClair távozása óta kérdéses mi lesz a szervezeti felépítés és ki lesz az utód.
Leicester City elemzõi kérdés: hogy lehet a Rókák vezetik a bajnokságot olcsón épített játékoskerettel? Woodward szerint is fantasztikus a Leicester szezonja és elgondolkoztatnak mindenkit. Viszont más piacra jár vásárolni egy nagyobb csapat, mások a viszonyok, az elvárások és a nyomás. Más módon dolgoznak a megfigyelõk is. Vardy egy akkor még nem ligás csapattól igazolt a Leicesterbe pár éve, Mahrez a francia másodosztályból aprópénzért. Egy nagy klub nem mindig tud így kísérletezni. "Néhány igazolás célja más kluboknál, hogy a jövõben majd fejlõdjenek. Talán több a nyomás a nagyobb klubokon, hogy ismeretlenek helyett bizonyított és top játékosokat szerezzenek akik világklasszis szinten képesek játszani szinte azonnal. Minõségi játékosokat kell keresni, sokkal több a megfigyelés és az elemzés."
Milyen hatása lehet a kínai csapatok költekezésének: "Nehéz megjósolni, egyelõre hasznos lehet ha eladni akarunk." Megjegyzem Ramires és mások Kínába szerzõdése mellett csendesebb, de fontosabb hír volt, hogy a kínai miniszterelnök látogatása után egy állami vállalat 400 millió dollárt fizettek az araboknak a Manchester City feletti anyacég 13%-os tulajdonjogáért.
A sajtó elõzetesen azt hitte Van Gaal jövõjérõl is esik szó a híváson, de ilyen direkt kérdéseket természetesen mindig hárít Woodward, így az elemzõk meg sem említették a Mourinho pletykákat, vagy transzfer célpontokat. Az meg annyira nem nagy sztori a lapokban, hogy új retail és financial vezetõt vett fel a klub. Hasonlóan a MANU részvény mostani esése is csak az újságírók képzeletében történt a csapat gyenge teljesítménye miatt. Valójában minden tõzsdeindex esett világszerte, 2016 rosszul indult a világgazdaságban. A United részvénye is benézett 14 dollár alá, 2-3 dollárt esve a korábbi hónapokhoz képest. De ez nem Van Gaal hibája. Mindenesetre a rekord Q2 eredmények láttán ismét elindult kicsit felfele az árfolyam a napi kereskedés során.
Woodward említette a ligával közösen dolgozva az away drukkerek kedvezményekre számíthatnak majd. A decemberi szurkolói fórumon bejelentették növelik az Old Traffordon a kerekesszékes helyek számát, kísérõk szintén, megháromszorozzák az ilyen helyek számát. Kérdõív módszer alapján érkezett válaszok alapján a klub a következõ szezontól automatikusan megújítja a Membership adatokat. Természetesen le is lehet majd mondani az automatikus levonást. Késõbb a bérletekkel is tervezik, egyelõre a sima tagsági a teszt.
Visszakerül a Football Club a címerbe? Továbbra is csak vizsgálják a lehetõségét, hosszú folyamat a nemzetközi licence üzletek miatt. 10 millió darab feletti United címeres portékát adnak el évente, nem egyszerû megváltoztani. Mindenesetre mindkét változat be van jegyezve. De az is elképzelhetõ marad a jelenlegi címer, csak a leendõ Adidas Originals retro termékeken lesz a Football Club változat. Én jobban várom az új hivatalos honlapot, hát arról se tudok mást mondani folyamatban van, majd észrevesszük.
Új szponzorok a Q1 jelentés óta:
MUTV üzlet Kínában: Sina Sports az új partner. A cég digitális platformjain mehet a klub csatornája teljes mûsoridõben. Hongkong mellett végre sikerült Kína többi részére is betörni, elég nehéz piac az. Ez az elsõ alkalom PL klub csatornája 24/7 látható egész Kínában. A Sina Weibo közösségi oldalon is a United a legnépszerûbb 13 millió követõvel. Szintén MUTV üzlet a CWC céggel a Karib-szigeteken. A 20th Century Fox megállapodás is érdekes, a pályán és a játékosok az interneten is reklámozzák a stúdió filmjeit. Globális szponzor a Columbia, a következõ télre már lehet venni a kabátokat. Eléggé kihasználja a klub, hogy a világrekord Adidas szerzõdés nem exkluzív, így más ruházati üzleteket is lehet kötni. Regionális szponzor Indonéziában a YOU.C1000 nevû cég, üdítõitalokat gyártanak. Hosszabbított a Thomas Cook utazási partner.
A 2014/2015 szezon alapján készült friss Deloitte listán BL bevétel hiányában is dobogós a United a Real és a Barca mögött.
A jövõ évi listán már újra lesz BL bevétel a csapat mellett, így végre átveheti a United a Realtól az elsõ helyet. Azért jó lett volna még 1-2 kör a BL-ben tavasszal is. És a font-euró árfolyam a korábbi évekkel ellentétben mostanában az angol csapatokat segíti a Deloitte listán. A 2016/2017 szezontól pedig az újabb elképesztõ 3 évre több mint 8 milliárd fontos PL TV szerzõdés fogja segíteni az angol csapatokat. Ez majd a Deloitte 2018 januári listáján fog meglátszani.
(forrás: hivatalos beszámoló, konferenciahívás, Deloitte Football Money League)
Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!
Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!