Az Old Trafford névszponzora lenne a Snapdragon
A Manchester United új mezszponzora, a Snapdragon érdeklődik az iránt, hogy az Old Trafford névszponzorává váljon, amennyiben a klub vezetésében úgy döntenek, hogy ezt a lehetőséget is kihasználnák egy új stadion finanszírozására.
A Snapdragont tulajdonló Qualcomm marketing vezetője, Don McGuire elmondása szerint a vállalat "mindig keresi a lehetőségeket", hogy növelje márka ismertségét.
A Unitednél most az a terv van fókuszban, hogy a jelenlegi stadionnal közös területen építenének fel egy új Old Traffordot, azonban mivel ennek költsége meghaladhatja a 2 milliárd fontot is, számos finanszírozási lehetőséget mérlegelniük kell. Ezek egyike névszponzoráció, a Snapdragon pedig, akikkel júliusban egy 225 millió dollár összértékű, három éves mezszponzori együttműködés kezdődött meg, szeretné kiterjeszteni a Uniteddel való kooperációját.
"Az Old Trafford az Old Trafford és mindig is Old Traffordnak kell maradnia" - mondta McGuire a San Diego State University amerikai futball csapat otthonául szolgáló Snapdragon Stadium egyik páholyában állva, amikor a Vörös Ördögök a Real Betis ellen játszottak felkészülési mérkőzést.
"De ha egy márka, valamilyen módon, illetve formában csatlakozni tudna hozzá, hogy valaki támogatásával, vagy a valahol előtag használatával - most éppen a Snapdragon Stadium a Bashor Fielden-ben tartózkodunk - az jó megoldás lehet. Mi nagyon szorosan együtt dolgozunk a csapattal az Old Trafford, illetve Carrington újrafazonírozásán technológiai és innovációs szempontokból. Ha ez úgy alakul, hogy érdemes még nagyobban gondolkodnunk, mert jó döntésnek bizonyulna - már ez (a mezszponzori támogatás) is elég nagy és költséges egyébként - akkor megfontolandó lépés lenne, mert mi mindig keressük a lehetőségeket."
A Snapdragon által gyártott chipeknek vagy processzoroknak világszerte három milliárd példánya található meg okostelefonokban, PC-kben, virtuális valósággal kapcsolatos eszközökben, játékokban, autókban és még high-tech napszemüvegekben is. McGuire elmondása szerint az amerikai cég szakértelme a carringtoni edzőközpont nyáron megkezdett, 50 millió fontos felújítása során is kiaknázásra kerül majd, csakúgy, mint az Old Traffordon zajló jövőbeli munkálatok során.
McGuire példákat is mondott:
"Szurkolói élményelemekben, hálózati kapcsolatokban, a stadion fő működési területein, mint kiskereskedelem, eladáshelyi műveletek, ki és beléptetés. Aztán ott van az a kérdés is, hogy miként lehet a szurkolókkal való kapcsolatot fenntartani, amíg a stadionban tartózkodnak, legyen az kiterjesztett valóság, vagy az okostelefonokon és egyéb eszközökön való kommunikáció. Végül pedig abban, hogy miként váljon a United egy csúcsmodern klubbá."
A United igazgatóságának tagjai, Sir Dave Brailsford, Omar Berrada, Collette Roche, Dan Ashworth és Jason Wilcox a klub nyári felkészülési túrájának keretében találkoztak San Diegoban a Snapdragon vezetőségével a cég főhadiszállásán, hogy egyeztessék a két fél álláspontjait.
McGuire elmondása szerint egyelőre nincs azzal kapcsolatos döntés a Snapdragon részéről, hogy a United a következő évben is az Amerikai Egyesült Államokban rendezze felkészülését. A Vörös Ördögök egymás után két nyáron is a tengerentúlon készültek és mindkét alkalommal rendeztek barátságos mérkőzést San Diegoban is, de McGuire szeretné, ha a United az egész világot bejárná.
"Nagyon örülnénk, ha minden évben visszatérnének ide" - tette hozzá.
"Mi együtt fogunk dolgozni a klubbal a nyári túrák megszervezésében. Mi leszünk a túrák névadó szponzorai, legyenek bárhol. De szeretnénk ha bejárnák a világot és mindenhol megérezhetnék az őket övező szeretetet."
"Olyan piacokat keresünk, amelyek nagy piacai a Snapdragonnak is és a csapatnak is."
"Tudjuk, hogy korábban többször jártak Kínában és hogy szívesen vissza is térnének. Mi is örülnénk ennek. Kínában játszani egy kicsit más, mert sokkal több rétegű szabályzásnak kell megfelelni. De szeretnénk, ha Kínában vagy Indiában játszhatnának."
"Mi egy globális cég vagyunk. Lehet, hogy a központunk San Diegoban, Kaliforniában található, de Kína az egyik legnagyobb piacunk, a másik pedig India, szóval nagy léptékben a világszerte megtalálható partnereinken keresztül értékesítjük termékeinket. Képesnek kell lennem arra, hogy skálázzam a márkánkat. A szokásos hirdetések, a PR, az eseményszervezés, mind olyan dolgok, amelyeket mindenhol csinálunk. De ugyanilyen fontosnak tartom a márka együttműködéseinket is. Az a fontos, hogy mi az, ami globális elérést biztosít számunkra?"
"A Manchester United legnagyobb szurkolótábora Kínában található, 253 millió szurkolóval, az a piac pedig a mi márkánk, a Snapdragon számára is hatalmas."
"Kínában 87 százalékos márkaismertséggel rendelkezünk. Ha sétálunk egy sanghaji utcán és megkérdezzük valakitől, hogy mi a Snapdragon, szinte biztosan el tudja mondani. 'Persze, például a telefonomban is ez van'. Szóval összekötni magunkat a Manchester Uniteddel egy világszintű elérés érdekében egyértelműen adja magát, mert ezzel hihetetlenül nagy lökést kapunk Európában, Kínában, Indiában, Brazíliában és az Egyesült Államokban is."
McGuire szerint a Uniteddel kötött mezszponzori szerződésnek köszönhetően "több, mint 3 milliárdszor látták márkájuk logóját három hét alatt".
"Ez nagyszabásúbb indulás, mint amit a Unitedhez nagyságban legközelebb álló klubok együtt elértek a mezeik bemutatásakor. Ez a Manchester United léptéke."
Kövess minket Facebookon, Instagramon, Twitteren és YouTube-on is!
Támogasd adományoddal a ManUtdFanatics.hu működését!